تصفیه آب
اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی کدامند ؟

مهمترین اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی ؟

تصفیه آب

اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی به مراتب کمتر از دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی است. با این حال دستگاه تصفیه آب خانگی قطعات مختلفی را شامل می شود که هر یک از آنها وظیفه خاصی را در یک سیستم کلی بر عهده دارند.

اغلب مواقع در دستگاه های تصفیه آب خانگی، آب از یک فیلتر تصفیه عبور می کند تا مواد معدنی و سایر محصولات جانبی آن حذف شود. البته نوع تصفیه در دستگاه ممکن است متفاوت باشد و می تواند تصفیه از طریق فیلتراسیون یا از طریق اسمز معکوس صورت بگیرد.

فیلتراسیون به اندازه تصفیه، آلاینده ها را از آب حذف نمی کند. اسمز معکوس آب را از فیلترها عبور می دهد تا نمک ها و جامدات محلول را به طور موثرتری نسبت به فیلتراسیون استاندارد حذف کند. بنابراین، در مقایسه با دستگاه های تصفیه آب معمولی که فقط آب را فیلتر می کنند، دستگاه  تصفیه آب خانگی مجهز به اسمز معکوس می تواند آلاینده های مختلفی را از آب حذف کند و سلامت آب را برای شما تضمین کند.

اگر می خواهید با مهمترین  اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی آشنا شوید و کاربرد هر یک از آنها را بدانید، این مقاله و مطالب توضیح داده شده در آن را مطالعه کنید. ضمن این که برای خرید قطعات مختلف دستگاه تصفیه آب خانگی پیشنهاد می شود به وب سایت زرین فروش مراجعه کنید.

تصفیه آب

  • شاسی یا پایه نگهدارنده دستگاه تصفیه آب خانگی :

به عنوان نگهدارنده قطعات در یک سیستم کلی عمل می کند و تمامی قطعات ریز و درشت دستگاه تصفیه آب خانگی را با یک ترتیب منظم در کنار هم نگه می دارد. جنس آن متفاوت است و معمولا برای مقاوم بودن در برابر شرایط مختلف مثل، رطوبت زد زنگ و بسیار سبک است. آلیاژهایی مانند آلومینیوم، پلاستیک های تقویت شده و نیز فولاد ضد زنگ بهترین گزینه برای تولید شاسی  یا پایه نگهدارنده دستگاه تصفیه آب خانگی هستند.

  • مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی:

مخزن یکی از اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی است که کاربرد زیادی در این سیستم دارد، به نوعی منبع و محل نگهداری آب تصفیه شده برای برداشت است. این محفظه بسیار مقاوم معمولا از فلزات فلزی مقاوم با روکش پلی اتیلن و یا با مواد درجه یک پلی اتیلن ساخته می شود.

میزان ظرفیت مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی متفاوت است و معمولا در ظرفیت های ۱۲، ۱۶ لیتر و بیشتر تولید می شود. شیر مخزن نیز یکی از قطعات جانبی مخزن است که برای برداشت آب مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پمپ دستگاه:

پمپ، جهت تامین فشار آب لازم برای فیلتر ممبران کاربرد دارد. معمولا در مدل هایی از دستگاه تصفیه آب خانگی که از فناوری اسمز معکوس کمک گرفته می شود، به پمپ نیاز است. مدل هایی زیادی از پمپ در بازار موجود است که می توانید متناسب با دبی آب دستگاه از آنها استفاده کنید، البته محاسبه نوع پمپ مورد نیاز برای دستگاه تصفیه آب خانگی در کارخانه صورت می گیرد و انتخاب آن به موارد زیادی وابسته است.

فروش اجزای تصفیه آب خانگی

  • فیلتر ممبران:

فیلتر ممبران مهمترین و کاربردی ترین اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی است که می تواند املاح مضر در آب را حذف کند. ممبران یک فیلتر کاملا مدرن و کاربردی است که در مرحله سوم تصفیه مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه یا به اصطلاح فیلتر از غشای مناسب بهره می برد تا آب مورد نظر شما را عاری از هر گونه آلودگی و آلاینده شیمیایی کند.

توجه داشته باشید که فیلتر ممبران  بیشتر در دستگاه تصفیه آب دارای فناوری اسمز معکوس کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. خروجی فیلتر ممبران دو عدد است تا آب پاک و عاری از آلودگی را به مخزن دستگاه انتقال دهد و از خروجی دوم آب آلوده را به فاضلاب هدایت کند.

  • شیر سه راهی ورودی آب و اتصالات دستگاه تصفیه آب خانگی:

برای متصل کردن آب شهری به دستگاه تصفیه آب خانگی کاربرد دارد. در کنار این ما از انواع مختلف اتصالات نیز استفاده می کنیم که متناسب با نوع دستگاه، و شرکت سازنده ممکن است متفاوت باشد. برای مثال می تواند به چند مورد  زیر اشاره کرد:

  • اتصالات مهره ای
  • اتصالات سریع یا QC
  • و …

تصفیه آب

  • فیلتر الیافی و هوزینگ شفاف :

هوزینگ اولین قطعه ای است که آب شهری وارد آن می شود تا تصفیه گردد. این قطعه نوعی فیلتر الیافی است که برای تصفیه اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد آن این است که می تواند تمامی ذرات درشت موجود در آب مانند گل و لای را از آب حذف کند. این قطعه را می توان از ابتدایی ترین اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی دانست.

  • سوئیچ قطع فشار:

می توان آن را قطعه ای محافظ برای پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی نامید، زیرا هنگام قطع آب دستور خاموش کردن پمپ را صادر می کند تا آسیبی به پمپ وارد نشود. این کار باعث می شود تا محفظه خالی نشود و از آسیب های احتمالی نیز جلوگیری می کند.

  • شیر برقی:

هنگام قطع پمپ، مانع از ورود آب به درون دستگاه تصفیه آب می شود. این قطعه نیز جزو اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی است که وجود آن  بسیار ضروری است. نبود آن در دستگاه باعث می شود آب زیادی هدر برود و فشار فیلتر تصفیه آب ممبران کاهش پیدا کند.

تصفیه آب

  • فیلتر کربن بلاک و فیلتر کربن فعال:

هر دو فیلتر جزو  مهمترین اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی هستند. آنها می توانند در حذف آلاینده های مختلف به خصوص مواد شیمیایی در آب ؛ مثل کلر نقش مهمی داشته باشند.  این دو فیلتر می توانند دیگر مواد معدنی مضر آب را نیز از بین ببرند. فیلتر کربن بلاک و فیلتر کربن فعال بعد از فیلتر الیافی در درون دستگاه قرار می گیرند.

توجه داشته باشید که اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی به این چند مورد ختم نمی شود و قطعات دیگری نیز متناسب با نوع برند انتخابی شما وجود دارد، برای مثال:

  • سوئیچ قطع فشار بالا
  • شیر میکس فلزی
  • شیر میکس پلاستیکی
  • فیلتر پست کربن و مینرال
  • فیلتر قلیایی
  • شیر برداشت روی سینک
  • عقربه نشانگر مقدار فشار آب
  • بست لوله فاضلاب
  • کپسول محدود کننده فاضلاب
  • شیر آب ورودی به دستگاه تصفیه آب خانگی
  • شیر مخزن ذخیره آب
  • و …

تصفیه آب

بیشتر بخوانید : بهترین برندهای تصفیه آب خانگی در ایران

آیا اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی بر کیفیت آب تصفیه شده تاثیر می گذارد ؟

اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی می توانند کیفیت آب خروجی را به نسبت بهتر کنند. برای درک این موضوع بهتر است بدانید که، یکی از اجزای تصفیه آب، پایش و درمان پاتوژن های بالقوه موجود در آب، مانند لژیونلا است. برخی از شهرها به طور طبیعی دارای باکتری لژیونلا در منبع آب محلی هستند.

با این حال، ارسال آب از طریق یک تصفیه خانه در محل ممکن است به اندازه کافی همه باکتری ها را از بین نبرد یا از رشد آینده جلوگیری کند. جلوگیری از رشد باکتری ها ی موجود در آب یک امر مهم و پیچیده است که البته با روی کار آمدن دستگاه تصفیه آب خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی تا حد زیادی این مشکل برطرف شده است. قطعات مختلف این نوع دستگاه ها به خصوص فیلترهای متعددی که درون آنها هستند، توانایی آن را دارند تا باکتری هایی مانند لژیونلا را از بین ببرند و آب تمیز به مردم ارائه دهند.

اگر می خواهید دستگاه تصفیه آب با کیفیت و یا اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب خانگی  را با قیمت ارزان و با تضمین کیفیت تهیه کنید، به وب سایت زرین فروش مراجعه کنید.