موتورخانه شوفاژ خانگی
همه چیز را از قیمت موتورخانه شوفاژ بدانید

همه چیز را از قیمت موتورخانه شوفاژ بدانید.

قیمت موتورخانه شوفاژ امروزه جز بخش هایی است که به علت ساخت و سازهای زیاد بسیار زیاد حائز اهمیت است. همانطور که میدانید، موتورخانه به عنوان بخشی از ساختمان مورد نظر است که قلب ساختمان نیز هست. این فضا معمولا به عنوان یکی از کنترل کننده های سیستم گرمایشی و سرمایشی و همچنین تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی این فضاها به علت تجهیزاتی که در آن ها قرار می گیرد بسیار حائز اهمیت است و نکات بسیاری را باید در مورد آن رعایت کرد. در این بخش با ما و هرآنچه باید از قیمت موتورخانه شوفاژ بدانید همراه شوید.

دیگ های موتورخانه شوفاژ

دیگ های موتورخانه شوفاژ

موتورخانه شوفاژ چیست؟

همانطور که گفته شد، موتورخانه شوفاژ بخشی است که تجهیزات تاسیساتی مربوط به سرمایش و گرمایش را در خود قرار میدهد. لذا باید بدانید که این فضا در واقع کنترل و تعمیر را آسان تر خواهد کرد. محلی که این فضا و تجهیزات را در خود جای میدهد موتورخانه شوفاژ است. قیمت موتورخانه شوفاژ هم در انتخاب نوع مدنظر شما مهم است.شما میتوانید مقاله ی موتورخانه های هوشمند را نیز مطالعه کنید.

محل قرار گیری موتورخانه شوفاژ کجاست؟

این محل معمولا یک اتاق است که دارای دستگاه های مکانیکی و کنترل کننده مختلف است. میتوان گفت که معمولا محل قرارگیری موتورخانه شوفاژ در زیر زمین است و در مکان های بزرگ مانند ساختمان های تجاری و اداری این فضا در خارج از ساختمان قرار خواهد گرفت و آن هم به دلیلسنگینی تاسیسات است که سروصدای بسیار زیادی دارد و شما ناچار به جدا کردن این بخش هستید. با توجه به اینکهقیمت موتورخانه شوفاژ به صورت روزانه در حال افزایش است بهتر است که شما برای این موتورخانه ها و تجهیزات آن، مکانی مناسب را در نظر بگیرید چرا که در عین بی خطر بودن باید تجهیزات خود را امن نیز نگه دارید.

اجزای موجود در موتورخانه شوفاژ

معمولا اینطور گفته می شود که اجزایی که در موتورخانه شوفاژ هستند متفاوت اند. کار موتورخانه به طور کل تهویه مطبوع و گرمایش ساختمان خواهد بود اما در سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش هم معمولا اجزای متعددی به کار می آیند و هرکدام از آن ها میتوانند با توجه به استفاده متفاوت باشند. اجزایی که شما در این مکان استفاده می کنید به طور حتم در قیمت موتورخانه شوفاژ تاثیرگذار خواهد بود.

موتورخانه شوفاژ خانگی

موتورخانه شوفاژ خانگی

معرفی برخی از تجهیزات موتورخانه شوفاژ

در موتورخانه شوفاژ اجزای بسیار زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توان به وسایل تولید حرارت از جمله چیلرها، مشعل ها و همچنین لوله ها اشاره کرد که در اینجا به بررسی آن خواهیم پرداخت. تجهیزات موتورخانه شوفاژ می تواند تاثیر بسزایی در قیمت موتورخانه شوفاژ داشته باشد و شما هرچقدر که بخواهید از تجهیزات بهتری استفاده کنید به طور حتم باید هزینه بیشتری هم بپردازید. این تجهیزاتی که شما میخواهید آن ها را مورد استفاده قرار دهید و قیمت موتورخانه شوفاژ را به صورت نهایی مشخص خواهند کرد شامل موارد زیر خواهند بود.

دیگها در موتورخانه شوفاژ

از معمول ترین اجزایی که در موتورخانه شوفاژ مورد استفاده قرار می گیرد میتوان به مولدهای گرمایی اشاره کرد. مولدهای گرمایی اما اصلی ترین نقش را در قیمت موتورخانه شوفاژ دارند. دقت داشته باشید که دیگ های حرارت مرکزی از این نوع هستند. در این نوع دیگ ها، با توجه به اینکه انرژی حرارتی از سوخت هایی که توسط مشعل تولید می شوند حرارت می گیرند، به آن ها حرارت نیز پس خواهند داد. شما باید نخستین قدم را در این زمینه بردارید و دقت داشته باشید که مصرف شما چیست. شاید شما بخواهید از موتورخانه شوفاژ براییکساختمان اداری و یا تجاری استفاده کنید که در این صورت ممکن است نیاز به سیستم قوی تری داشته باشید. در نهایت شما بسته به نیاز خود میتوانید از آب داغ و یا بخار آب استفاده کنید. بذا به طور کل میتوان گفت که این دیگ ها به سه نوع آبگرم، آب داغ و دیگر بخار تقسیم می شوند.

در دیگ های آب گرم اما انرژی که توسط مشعل های حرارتی تولید می شود آب را گرم و داغ خواهد کرد اما در عین حال در تلاش است تا از تولید بخار جلوگیری کند چرا که این عمل در دیگ ها و سوپاپ های بخار وجود ندارد و ممکن است که به آن ها آسیب برساند. در نهایت باید بدانید که دیگ های آب گرم در موتورخانه شوفاژ هم انواع مختلفی دارند و شامل دو نوع چدنی و فولادی هستند. قیمت موتورخانه شوفاژ با توجه به اینکه دیگ شما چدنی است و یا فولادی متفاوت خواهد شد.

انواع موتورخانه شوفاژ

انواع موتورخانه شوفاژ

چیلر در موتورخانه شوفاژ

بخش دیگری که در موتورخانه شوفاژ وجود دارد چیلر است. این بخش معمولا در دو نوع تراکمی و جذبی ساخته خواهد شد اما اینطور می گویند که چیلر های تراکمی امروزه دارای مصرف برق بسیاری هستند و به همین دلیل هم چیلرهای جذبی از استقبال بیشتری برخوردارند و اینطور است که مهندسین مشاور و صاحبان املاک در نهایت از آنها استفاده می کنند تا بتوانند از انرژی حرارتی برای تولید سرما استفاده کنند. دقت داشته باشید که این قطعات دارای تحرک کمتری نسبت به کمپرسور ها هستند و ماهیت چرخشی ان ها نیز باعث می شود تا کار پمپهای مورد استفاده در آن ها میزان خرابی و هزینه های مربوطه را نیز کاهش دهد. همچنین صدای آن ها نیز بسیار کمتر از انواع تراکمی است. البته میتوان گفت که بدون لرزش نیز هستند. چیلر میتواند در تعیینقیمت موتورخانه شوفاژ نقش اساسی داشته باشد.

زمانی که شما هزینه های جانبی را در این زمینه در نظر بگیرید خواهید دانست که هزینه های برق و دیماند های مربوطه با درنظر گرفتن هزینه های چیلرهای تراکمی و جذبی از نظر اقتصادی مقدار قابل توجهی خواهد بود که شما میتوانید این مبلغ را پس انداز کنید و یا در جای دیگری خرج کنید. در نهایت قیمت موتورخانه شوفاژ میتواند با توجه به وضعیت اقتصادی شما متغیر باشد.

موتورخانه شوفاژ

موتورخانه شوفاژ

وسائل تبادل و توزیع گرما و سرما

در این بین می توان گفت که تمامی ابزاری که باعث تبادل و توزیع گرما و سرما می شوند شامل آب، بخار و یا هوا هستند. در واقع بعد از اینکه عبور از شبکه های انتقال را به وسایل توزیع گرما برسانیم خواهیم دید که تهویه مطبوع هوا فراهم آورده می شود. از جمله این وسایل می توان به فن کویل و هواساز اشاره کرد. از فن کویل ها برای گرمایش در فصل زمستان و سرمایش در فصل تابستان استفاده می شود. همچنین آب سرد و گرم هم که در دستگاه های مولد مورد استفاده است، توسط پمپ ها و شبکه های لوله کشی به فن کویل خواهد رسید. پس از اینکه عبور از پره ها انجام شود به وسیله ورزش های اجباری هوا روی کویل ها، سرما و گرما به محیط داده خواهد شد.

موتورخانه شوفاژ هوشمند

امروزه اما استفاده از انواع موتورخانه شوفاژ هوشمند شما را در ساخت و طراحی این نوع اتاقک های پر استفاده یاری خواهد کرد. امروزه با توجه به اینکه تمامی موارد مورد استفاده در حال هوشمندسازی هستند خانه ها و حتی موتورخانه ها هم از این قافله عقب نمانده اند و می توان گفت که در حال حاضر سیستم های مختلفی برای موتورخانه ها و هوشمندسازی آن ها طراحی شده اند.قیمت موتورخانه شوفاژ هوشمند به طور قطع از انواع ساده آن بیشتر است.

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه در واقع سامانه ای است که شما میتوانید از طریق آن موتورخانه را با توجه به نیازهای خود تغییر دهید. تشخیص این نیازها از طریق سنسورهای مختلفی که در داخل و خارج ساختمان وجود دارد با توجه به شرایط محیطی مختلف انجام خواهد گرفت. دقت داشته باشید که هوشمندسازی در واقع باعث می شود تا سوخت موتورخانه ها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کنید و در نتیجه آسایش حرارتی در داخل ساختمان تا حد استاندارد تنظیم شود.

تجهیزات موتورخانه شوفاژ

تجهیزات موتورخانه شوفاژ

قیمت موتورخانه شوفاژ به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که میدانید موتورخانه شوفاژ جز تاسیساتی به شمار می آید که ممکن است در عین ارزان بودن گران قیمت باشد. در این بخش شما باید توجه خود را معطوف به استفاده خود کنید. معمولا اینطور گفته می شود که اگر استفاده شما برای ساختمان های بزرگ باشد به طور قطع قیمت بیشتری خواهد داشت.

قیمت موتورخانه شوفاژ اما جز عواملی است که میتوان آن را با توجه به بودجه خود برآورد کنید. معمولا اینطور است که اجزایی که در ساخت و تاسیس موتورخانه شوفاژ مورد استفاده قرار می گیرند از مارک های مختلفی هستند که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید اما اینکه بخواهید از یک مارک معتبر برای ساختمان خود مایه بگذارید در نهایت باعث هزینه های بسیاری خواهد شد.

اگر شما هم اکنون بخواهید موتورخانه شوفاژ خود را راه اندازی کنید باید بدانید که قیمت موتورخانه شوفاژ با تمامی اجزا برای شما چیزی حدود 20 الی 30 میلیون تومان خواهد بود. همچنین این مقدار شامل هزینه های جانبی نیز خواهد شد که از جمله آنها میتوان به هزینه کارگر و نصاب اشاره کرد.

موتورخانه شوفاژ اما امروزه جز باید های ساختمان به شمار می آید و اگر شما هم به دنبال تاسیسیک موتورخانه هستید باید بدانید که قیمت موتورخانه شوفاژ تاثیر بسزایی هم روی قیمت کلی ساختمان شما خواهد داشت. بهترین راه این است که پیش از هرگونه تصمیم گیری شما نوع ساختمان خود را مورد بررسی قرار دهید و بتوانید میزان هزینه مورد نیاز برای ساختمان خود را تخمین بزنید. مقداری که گفته شد در واقع قیمت موتورخانه شوفاژ براییک ساختمان معمولی با متراژ متوسط است و به طور حتم شما برای ساختمان های بزرگتر به اجزا و تجهیزات بیشتری نیاز خواهید داشت.